NIEUWS

Willem van der Plas

NIEUWE PROJECTLEIDER WILLEM VAN DER PLAS

maandag, 4 mei, 2020

Vanaf 1 april 2020 is ons team versterkt met een nieuwe projectleider, te weten Willem van der Plas. Willem heeft jaren als meewerkend teamleider binnen onze organisatie gewerkt en heeft nu de stap gemaakt naar de functie als projectleider.

 

Naam: Willem van der Plas
Functie: Projectleider

Tel: 085-4862310
Email:     willem.vanderplas@pasman.nl

 

Coronamaatregelen Pasman

Maatregelen omtrent het coronavirus

Betreft
Coronavirus

Omtrent het coronavirus hebben wij de volgende richtlijnen voor onze organisatie opgesteld:

Hygiënevoorschriften
Alle medewerkers van Pasman Integraal Vastgoedonderhoud dienen de richtlijnen en adviezen van het RIVM met betrekking tot hygiënevoorschriften te volgen. Deze voorschriften gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken:

– Was je handen regelmatig
– Houdt waar mogelijk een gepaste afstand tussen elkaar (1,5 meter)
– Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
– Gebruik papieren zakdoekjes
– Geen handen schudden
– Vermijd contact met mensen met luchtwegklachten (hoesten, verkoudheid, e.d.)

Thuiswerken
De medewerkers van Pasman Integraal Vastgoedonderhoud die de mogelijkheid hebben om thuis te werken worden geacht dit zoveel als mogelijk te doen. Hiervoor zijn voldoende ICT-maatregelen genomen.

Voldoende afstand bewaren
De medewerkers van Pasman Integraal Vastgoedonderhoud zijn opgeroepen de minimale afstand van 1,5 meter tussen collega’s en/of bewoners in acht te nemen. Hierbij is aangegeven om gefaseerd pauze te nemen, in kleine groepjes in de keet te eten, waarbij sprake is van genoemde afstand.

Omschrijving werkzaamheden op de werkvloer
In de bewonersbrieven is onderstaande passage toegevoegd om de bewoners zoveel als mogelijk te informeren hoe onze medewerkers de werkzaamheden dienen uit te voeren in deze tijd:

Wat kunnen wij nog wel uitvoeren?

• Alle werkzaamheden die aan de buitenzijde van uw woning staan gepland worden gewoon uitgevoerd. We staan dan niet direct in contact met u en er is een veilige afstand die door het RIVM wordt geadviseerd.

Wat kunnen wij momenteel niet uitvoeren?

• Stel dat wij bij u de sponningen komen schilderen, dan moeten daarvoor de ramen en deuren worden geopend. Over het algemeen past dit prima binnen het protocol van het RIVM. Als het echt niet mogelijk is om tussen u en onze medewerkers 1,5 meter afstand te bewaren dan zullen we de sponningen niet schilderen. Deze zullen wij in overleg met u op een later tijdstip uitvoeren.

Wat kunt u doen?
• Heeft u een vraag of iets te melden? Probeer dit dan zoveel mogelijk telefonisch of er mail te doen.
• Mijd contact met ons personeel op locatie zo veel als mogelijk als dit niet noodzakelijk is.
• Volg de richtlijnen die zijn gegeven vanuit het RIVM. Meer informatie vindt u op www.rivm.nl

Medewerkers Pasman:
• Onze medewerkers zijn geïnstrueerd hoe te handelen rondom het Coronavirus. Mocht een medewerker verschijnselen rond het virus vertonen dan zal deze niet op het werk worden toegelaten.
• Onze medewerkers maken gefaseerd gebruik van de keetwagens zodat men de 1,5 meter afstand kan blijven hanteren

Directie,
Pasman Integraal Vastgoedonderhoud B.V.

Download deze poster

Corona Poster

Vacature

Vacature – Calculator, werkvoorbereider

donderdag, 5 maart, 2020

De functie

Als Calculator/werkvoorbereider werk je aan planmatige onderhoudsprojecten voor onze opdrachtgevers, zoals o.a. woningcorporaties, zorginstellingen, schoolinstellingen, overheden van lokaal tot landelijk, institutionele beleggers, VvE’- en vastgoedbeheerders. Je bent in de voorbereiding op een project voor hen de vaste contactpersoon binnen de Pasman organisatie. Je bezoekt projecten, meet deze in, coördineert prijsaanvragen bij onze partners en vertaalt het geheel in een duidelijke offerte of onderhoud scenario’s en advies voor de communicatie met bewoners. Bij opdracht pak je de werkvoorbereiding op met als doel het project goed over te dragen aan de projectleider. Je verzorgt hierbij de inkoop, het vastleggen van prijzen en organiseert samen met de projectleider een planningsoverleg met de partners om zodoende een duidelijke uitvoeringsplanning op te stellen.

Jouw voornaamste taken zijn:

  • Oppakken van (offerte)aanvragen voor een vaste groep van opdrachtgevers
  • Inventariseren en inspecteren van objecten op alle mogelijke technische vakgebieden
  • Op een heldere wijze in beeld brengen van geïnspecteerde objecten.
  • Het bepalen van de juiste onderhoudsmaatregelen of uitwerken van de offerte, in overeenstemming met het bestek en / of opdrachtgever.
  • Coördineren van prijsaanvragen voor specialistische werkzaamheden bij onze ketenpartners
  • Opstellen van de calculatie- en werkbegrotingen
  • Samenstellen en overdragen van projectplannen inclusief het organiseren van kick-off besprekingen met alle betrokken partijen
  • Bevestigen van gemaakte inkoopafspraken
  • Onderhouden van contacten met opdrachtgevers, voor en tijdens de uitvoering van projecten en deelnemen aan werkgroepen met opdrachtgevers

Wie wij zoeken

Voor deze veelzijdige functie zoeken wij een ervaren calculator die beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je bent accuraat, deskundig en durft opdrachtgevers te adviseren op het gebied van onderhoud. Door jouw cijfermatig – en commercieel inzicht ben je in staat om de beoogde resultaten te bereiken. Je neemt zelf initiatief en vind het fijn om zelfstandig binnen duidelijke kaders te werken.

Jouw achtergrond

  • Je hebt MBO+ /HBO werk- en denkniveau, liefst aangevuld met een technische opleiding
  • Je hebt drie tot vijf jaar ervaring in een functie als calculator, werkvoorbereider. Bij voorkeur in het onderhoud.
  • Je hebt ervaring met automatisering
  • Je bent goed op de hoogte van de bouwregelgeving en of bereid je hierin te verdiepen
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met Gilde handsoft pro of een vergelijkbaar systeem.

Wat wij bieden

Wij bieden je een prettige, collegiale werkomgeving in een gedreven en enthousiast team. Pasman is een professionele organisatie die zeer vooruitstrevend is op het gebied van innovatie en automatisering en biedt medewerkers volop de ruimte om zich verder te ontwikkelen. We geloven in langjarige relaties met onze opdrachtgevers, medewerkers en ketenpartners en investeren daar dus in. We bieden voor deze functie een zeer marktconform salaris, een uitdagende bonusregeling en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals telefoon, tablet, en auto van de zaak.

Vacature

Vacature – PLANVORMER- RGS-adviseur

vrijdag, 29 november, 2019

Pasman is in 1952 gestart als traditioneel schildersbedrijf en inmiddels getransformeerd tot een bedrijf dat het Integraal Vastgoedonderhoud hanteert als kernactiviteit. Wij verzorgen onderhoud in de breedste zin van het woord voor de professionele vastgoedmarkt. Wij zijn in het bezit van het VGO Keur en voeren het VCA-certificaat. Door de groei van onze (RGS)-orderportefeuille zijn wij per direct op zoek naar een projectleider integraal vastgoedonderhoud ter uitbreiding van ons technisch management.

Functieomschrijving

Pasman Integraal vastgoedonderhoud groeit sterk in één op één samenwerkingen met corporaties en andere professionele opdrachtgevers en is daarom op zoek naar een ervaren Planvormer- RGS adviseur om ons bestaande team uit te breiden.

Als planvormer- RGS adviseur ben jij het vaste contactpersoon voor de opdrachtgever namens Pasman. Je participeert in overleg situaties met de opdrachtgever en andere partners om de samenwerking te verbeteren (werkgroepen) Vanuit de complexstrategie en vraag van de opdrachtgever ontwikkel je zelf en in combinatie met onze vaste ketenpartners plannen voor gevelonderhoud en energetische maatregel binnen de afgesproken kaders met de opdrachtgever. Je onderbouwt deze naar de opdrachtgever en zorgt na goedkeuring/ opdracht voor de werkvoorbereiding en inkoop van het project en een juiste interne overdracht aan de projectleider.

  • Je bent het vaste eerste aanspreekpunt voor jouw klanten;
  • Je inventariseert de vraag en klantwensen op een gestructureerde manier
  • Je vertaalt deze in een passend maatwerk advies en begroting en presenteert dit aan de opdrachtgever
  • Je coördineert in het traject onze vaste ketenpartners op het gebied van planvorming
  • Je onderhoud het contact met je klanten op een professionele manier
  • Je werkt nauw samen met de collega planvormers en de projectleiders
  • Je denkt mee in mogelijke verbeteringen en innovaties voor de organisatie
  • Je denkt samen met onze ketenpartners mee in slimme nieuwe onderhoudsoplossingen en energetische verbeteringen.

Wij vragen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring binnen de vastgoedonderhoud en/of renovatie is een pré;
  • Goed in samenwerken  en beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Professional met een flexibele en pro-actieve werkhouding;
  • Goed in plannen, organiseren en overzicht houden;
  • Resultaat,- en oplossingsgericht
  • Kennis en ervaring in MS Office, LEAN en andere automatisering is een pré
  • VCA-basis en kennis en ervaring met bestaande wet- en regelgeving;

Indien je geïnteresseerd bent in bovenstaande vacature, verzoeken wij u uw CV te versturen naar cees.boegheim@pasman.nl

Opendag Rijnmond College

Open dag op het Rijnmond College

vrijdag, 29 maart, 2019

Op zaterdag 19 januari jl. was er de Open Dag op het Rijnmond College te Katwijk, de voormalige LTS of nog langer terug Ambachtsschool.

Het is in zijn algemeenheid bekend dat er steeds minder jongeren kiezen voor een technische vakopleiding, dit is iets wat wij als Pasman de laatste jaren ook ervaren door steeds minder instroom van jonge mensen in de branche. Pasman heeft op de Open Dag een stand bemand om te kijken of we als organisatie iets bij konden dragen in het enthousiasmeren van jonge mensen en hun ouders om te kiezen voor een technisch vak, en schilderen in het bijzonder. De stand werd bemand door onze directeur en oud leerling van deze school Jan de Niet en Luc Guijt, ook oud leerling van de school en inmiddels een volwaardig schilder binnen ons bedrijf, en dit naar volle tevredenheid van ons en hemzelf.

Zoals gezegd was het idee om samen met de school te vertellen wat de mogelijkheden zijn in het kader van interne vakopleidingen, doorgroeimogelijkheden en een baangarantie met goede salariëring en arbeidsvoorwaarden in techniek. Om in Jan zijn woorden te spreken: “Technische vakken moeten weer “Sexy” worden en men moet er weer met trots over kunnen praten als men voor een technische opleiding kiest. Daarnaast moet Katwijk weer het Schilders bolwerk van weleer worden”.

Jan en Luc vonden deze dag erg leuk om te doen en kregen veel positieve respons op hun aanwezigheid en bijdrage. Een direct positief gevolg is dat we na deze Open Dag in gesprek zijn geraakt met 3 leerlingen waarvan er inmiddels 2 hebben besloten om hun vakopleiding binnen Pasman te gaan volgen!

Opendag Rijnmond College 

Dashboard Havensteder zorgt voor inzicht

donderdag, 14 maart, 2019

“Er zijn drie zaken die ik graag die ik graag terug wil zien op één dashboard voor alle 6 de gevelpartners waar we mee samenwerken”

  1. Het bewijs dat de gevelpartners van Havensteder voldoen aan de afspraken op het gebied van het kwaliteitsniveau die we hebben gemaakt in het contract
  2. Een inzicht in de onderhoudskosten voor alle complexen voor de komende 5 jaar
  3. Een beeld van de actuele kwaliteit van de complexen “

Dat was de vraag en de ambitie die Henk Hartman, teamleider inkoop en contractmanagement van Havensteder uitsprak eind 2017.

Met dat doel voor ogen is gestart met het ontwikkelen van een dashboard voor Havensteder. Geen makkelijke opgave omdat een dergelijk dashboard waarbij 6 partijen gezamenlijk dergelijke informatie tonen nog niet bestaat.

Nu een kleine anderhalf jaar later is het dashboard gereed en operationeel. Gedurende het traject is er zelfs functionaliteit toegevoegd waardoor er nu nog meer informatie op het dashboard getoond wordt. In grote lijnen werkt het systeem als volgt.

  • Er zijn diverse maatwerk apps gemaakt waarmee de bedrijven op een uniforme manier zaken vastleggen.
    • Verf technische keuringen (0-meting, aanvangsmeting, eindkeuring)
    • Procesmeting (controle of alle werkzaamheden juist worden uitgevoerd)
    • Proces verbaal van oplevering
  • Er is een vast format gemaakt waarop de meerjarenplannen worden ingevoerd

De resultaten van deze ingestuurde formulieren worden realtime getoond op het dashboard waardoor Havensteder steeds inzicht heeft in de stand en resultaten van de samenwerking

 

Op het dashboard zelf kan met handige filters worden doorgeklikt naar onderliggende informatie.

 

Ook de rapporten zelf zijn in PDF of in Excel te downloaden

 

In diverse sessies en trainingen is de werking van het dashboard toegelicht. Mede hierdoor wordt het systeem breed gedragen en gebruikt.

(Ingevuld) Vacature: Projectleider Integraal Vastgoedonderhoud

vrijdag, 2 juni, 2017

Wederom zoeken wij per heden een nieuwe projectleider om ons groeiende team te versterken.

Voor meer informatie kijk op de vacaturepagina

 

Nieuwe collega Arie van Duijvenvoorde

maandag, 6 maart, 2017

Wederom  is in februari ons team versterkt met een ervaren projectleider.

Door de groei en uitbreiding van onze organisatie is per 27 februari een nieuwe projectleider gestart, te weten Arie van Duijvenvoorde. Arie heeft een ruime ervaring als projectleider in onze branche en zal met name belast worden met het begeleiden van (integrale) projecten.

 

 

(Ingevuld) Vacature: Projectleider Integraal Vastgoedonderhoud

donderdag, 15 december, 2016

Per heden zoeken wij een nieuwe projectleider om ons team te versterken.

Voor meer informatie lees de vacature hier: www.pasman.nl/vacatures

Neem contact op via email info@pasman.nl

 

Nieuwe collega Paul Oerlemans

woensdag, 16 november, 2016

Sinds afgelopen september is ons team versterkt met een ervaren projectleider.

Paul Oerlemans is afkomstig van een ander vastgoed onderhoudsbedrijf en heeft 15 jaar ervaring in de branche. Binnen Pasman zal hij onder andere de RGS werken gaan opnemen, scenario’s gaan maken en deze werken gaan begeleiden in de uitvoering.